Rettelser


På denne side finder du alle de rettelser, som er lavet til mine danske strikkeopskrifter.

Har du købt min opskrift på PDF på min hjemmeside, kan du altid hente nyeste udgave af opskriften ved at downloade den igen. Dette gøres ved at klikke på linket i din bekræftelsesmail.
Har du en brugerkonto ved købet, er alle dine opskrifter gemt på din profil. Klik her for at logge ind og finde download links https://knitbytrinep.com/account

NB: På nyere opskrifter findes versions nummer nederst på sidste side (Se nedenfor)

Ønsker du at se rettelser til bogen Nordic - Dansk Børnestrik kan disse findes HER.

 

Twisted Leaf Shorts

02/06-2016 - korrektion til Mønsterrapport 2a (rettet i version 2 og nyere)
Mønsterrapport 2a i Twisted Leaf Shorts er udskiftet med nedenstående således at fletningen er på vrangpinden og starter på 8. pind.

3. afsnit under "Forstykke" på side 3 opdateret så det er mere tydeligt at mønsterrapport 2a starter på en vrangpind.

Når du har 38 (38) 40 (40) 40 (40) 40 (40) M på pinden, altså på d. 8. pind i mønsteret
sættes MM således:
1 kantmaske, sæt MM (snoningens start), strik mønsterraport 2 A over de næste 8 M, strik herefter henover mønsterrapport 1 A eller 1 B, strik mønsterrapport 2 A over de næste 8 M, sæt en MM (snoningens slutning), 1 kantmaske.

Tulip Playsuit

17/7-2016 - mål rettet
I nedenstående sætning fra side 4 øverst er de sidste to mål blevet korrigeret.

"På næste omg. fortsættes i glatstrik og mønster (fortsæt der hvor mønsteret blev afbrudt) til arbejdet måler 4 (7) 8 (7) 9 cm fra ribkantens slutning."

Nordic Autumn Sweater

09/01-2017 - Rettelse til pindestørrelse i raglan (Rettet fra version 2 og nyere)
Rettelse til pindestørrelse på side 4 under raglan halskant.
Rettet fra pind 3,5 til pind 3.

Kort halskant:
Skift til pind 3 og fortsæt i rib, (2 R 2 V) i 2 cm.
Højhalset:
Skift til pind 3 og fortsæt i rib (2 R,2 V) i 8 (10) 12 (14) 14 (16) 16 cm.
Luk af i rib.